Hallgruppen inwestuje w Niemczech
Po rekordowej sprzedaży w 2020 roku, Hallgruppen inwestuje agresywnie na kilku nowych rynkach. Firma właśnie otwiera swoje biuro w Niemczech, z celem osiągnięcia obrotu w wysokości 10 milionów euro w ciągu kilku lat.
Hallgruppen rosła dynamicznie z roku na rok od momentu założenia w 2016 roku. W ubiegłym roku firma, która sprzedaje m.in. hale namiotowe, budynki magazynowe i logistyczne w konstrukcji aluminiowej i stalowej, a także namioty robocze, namioty eventowe i inne produkty, osiągnęła rekordowy obrót przekraczający 50 milionów euro. Teraz wzrost na nowych rynkach trwa nadal.
„Hallgruppen ma na celu stać się globalnym dostawcą i znaczącym międzynarodowym graczem. Naszą ambicją jest przekroczenie 100 milionów euro obrotu w 2022 roku. Założenie własnej firmy w Niemczech to jeden z kilku ważnych kroków, które podejmujemy, aby osiągnąć ten cel wzrostu” – mówi Lars Dalgaard, CEO Hallgruppen.
Nieznany rynek
Hallgruppen ma już 14 oddziałów w Norwegii, Szwecji, Danii i krajach bałtyckich, a eksportuje do ponad 40 krajów, takich jak Brazylia, Chiny, Indie, USA, Belgia i różne kraje Afryki. „Już dostarczaliśmy szereg namiotów, konstrukcji i konstrukcji z warstwą sandwich dla klientów w Niemczech, Belgii i Francji, więc są to dobrze znane rynki dla nas. Oprócz Niemiec, nowe biuro w pobliżu Frankfurtu będzie obsługiwać również eksport na pobliskie rynki, takie jak Szwajcaria i Austria” – dodaje Dalgaard.
Dalgaard zauważa również, że obecny moment jest korzystny dla wejścia na rynek niemiecki, ponieważ wielu dostawców ma tam problemy z dostawami z powodu braku surowców. „To dobry czas, aby wejść na rynek i pomóc budowniczym w Niemczech, którzy potrzebują dostaw po konkurencyjnych cenach. Jako jedna z największych firm w Europie w branży tymczasowych i stałych hal namiotowych, specjalizujemy się w rozwiązaniach dla magazynów, namiotów roboczych i obiektów eventowych” – mówi Dalgaard.
Potrzebujemy więcej pracowników w Niemczech
Jako CEO, Dalgaard znalazł odpowiedzialnych, lokalnych pracowników do obsługi codziennych operacji. – Gerhard Klotz zostaje menedżerem sprzedaży w Niemczech. Ma ponad 25 lat doświadczenia w branży i szeroką sieć kontaktów, co przyniesie sukces! „Naszym celem jest osiągnięcie obrotu na poziomie 10 milionów w ciągu kilku lat” – mówi Dalgaard.
Ponadto Dalgaard mówi, że Hallgruppen poszukuje więcej specjalistów ds. sprzedaży i operacji do swojego biura w Niemczech, którzy będą mogli pomóc w rozwoju rynku od samego początku.
Konkurencyjność – w każdych warunkach pogodowych
Dalgaard uważa, że Hallgruppen jako firma norweska ma kilka przewag konkurencyjnych w zdobywaniu nowego rynku.
„Norwegowie zawsze musieli mierzyć się z różnymi warunkami pogodowymi i siłami natury, które teraz odczuwa coraz więcej krajów. Hallgruppen już dostarcza produkty przystosowane do wytrzymywania nowego klimatu z coraz bardziej ekstremalną pogodą, a nasi pracownicy mają duże doświadczenie inżynieryjne, które bierze to pod uwagę. To czyni nas niezwykle konkurencyjnymi” – podkreśla Dalgaard.